ترمیم بتن

هر آنچه که باید از ترمیم بتن بدانید ما در این مطلب برای شما بیان کرده ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ترمیم بتن و تعمیر آن مجموعه ای از روش های موجود می باشد که برای برطرف کردن عیب های سطحی و عمقی بتن از نظیر ترک خوردگی، پودر شدن، شوره زدن، پوسته پوسته شدن، کرمو شدن و مواردی از این قبیل می باشد. مجموعه این روش ها با تعویض نواحی یا پایدارسازی قسمت های آسیب دیده از ایجاد هزینه ها و مشکلات دیگر جلوگیری می کند. برای هر یک ار عیب ها و نواقصی که بر روی بتن ایجاد می شود روش های مختلفی برای برطرف کردن آن مشکل و ترمیم آن وجو دارد که در اینجا به محصولی تحت عنوان ترمیم کننده بتن خواهیم پرداخت.

ترمیم کننده بتن

درست است که بافت بتن بسیار سخت و نفوذ ناپذیر است اما این بافت سفت و سخت نیز پس از مدتی کیفیت خود را از دست خواهد داد. گذر زمان و بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که می توانند منجر به آسیب رسیدن به بتن شوند. ترمیم کننده بتن یکی از موادی است که امکان ترمیم بتن را فراهم می آورد و با استفاده از آن دیگر نیازی به تخریب
بتن و اجرای دوباره بتن ریزی وجود نخواهد داشت.

ترمیم کننده بتن

ترمیم کننده بتن نوعی پودر آماده مصرف است که مواد تشکیل دهنده آنرا سیمان، فیلترهای مستحکم، پلیمرها و مواد افزودنی تشکیل می دهند. برای استفاده از ترمیم کننده بتن باید از آب استفاده نمود. ترکیب آب و ترمیم کننده می تواند آنرا به یک ماده انعطاف پذیر بدل کرده و در عین حال نیز به یک ماده با چسبندگی فوق العاده بالا بدل خواهد شد.

عیب و نقص بتن چیست؟

به مشکلات ظاهری و یا ساختاری که در عملکرد بتن و سازه های بتن تاثیر گذار می باشد عیب و نقص می گویند.از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر ساختار بتن همین عیب و نقص ها می باشد که در برخی موارد این موارد به صورت جزئی بوده و ساختار سازه را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار نمی دهد.

مزیت های استفاده از ترمیم کننده بتن

ترمیم کننده بتن از مواد انقباض ناپذیر است که خاصیت کارپذیری مناسب را
برای آن ایجاد کرده است. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد ،
ترمیم کننده بتن تنها با ترکیب آب قابل استفاده خواهد بود که اختلاط
و کاربرد آنرا برای اپراتور آسان کرده است.
ترمیم کننده ها از مواد هم رنگ بتن هستند و به همین دلیل
متوجه استفاده از آن بر روی بتن نخواهید شد.
ترمیم کننده های بتن از قابلیت اعمال تا ضخامت یک سانتی متر بدون آنکه
ترک خوردگی در آنها ایجاد شود برخوردار می باشند. ترمیم کننده ها در برابر
سیکل های ذوب و انجماد نیز مقاوم هستند.

موارد مصرف ترمیم کننده بتن

ترمیم و اصلاح سطح کرم زده و سطوح پل ها و همچنین پریدگی های بتن، مرمت تمامی سازه های بتنی و همچنین قطعات پیش ساخته ، اصلاح ترک خوردگی و شکستگی دیوارها و همچنین نما، آب بندی و ترمیم سازه های مختلف مانند استخرها و نمای ساختمان از جمله موارد مصرف ترمیم کننده بتن هستند.

موارد کاربرد ترمیم کننده بتن

از جمله کاربردها و موارد استفاده از ترمیم کننده بتن می توان به نمونه های زیر اشاره نمود.

1- برای صاف و یک دست نمودن سطوح می توان از آن بهره برد، از جمله نما کاری ها
2- درست کردن شکاف ها و ترک خوردگی های متفاوت در سازه های بتنی
3- آسیب دیدگی های صنعتی را با استفاده از این فراورده می توان بازسازی نمود.
4- انواع سازه های ساخته شده دریایی و محفظه های سیمانی را با بهره گیری از ترمیم کننده بتن می توان تعمیر نمود.
5- پر نمودن ناهمواری های سیمانی
6- انجام هر گونه زیرسازی در دیوارها و کف ساختمان و آماده کردن آنها جهت نصب و اتصال مصالح ساختمانی و رنگ آمیزی کردن سازه های سیمانی که در برابر تغییرات دمایی و محیطی و خسارت های ناشی از آن هستند را می توان به کمک این محصول مانند روز اول بازسازی کرد.
7- آماده نمودن زیر ساز مناسب برای انجام فعالیت های مربوط به کاشی کاری و اتصال انواع پوشش های دیگر.

ترک خوردگی بتن چیست؟

ترک خوردگی بتن

عملا بتن مقاومت فشاری بالا و مقاومت کششی پایین دارد و ذاتا یک ماده شکننده می باشد. مقاومت کششی پایین باعث جدا شدن ذرات آن در هنگام مواجهه با بارگذاری ها خمشی، انبساط حرارتی و عوامل دیگر می شود. به این جدایش ترک خوردگی می گویند که از رایح ترین مشکلات بتن می باشد و به دو صورت سطحی و عمقی بر روی بتن ایجاد می شود.

ترک غیر فعال بتن چیست؟

به ترک های سطحی گفته می شود که با گذر زمان تغییری در اندازه های آنها انجام نمی شود. با وجود اینکه شاید این ترک ها بر ساختار بتن تاثیرگذار نباشند اما نفوذ رطویت درون آنها می تواند سرعت تخریب بتن را اقزایش دهد که در بلند مدت باعث ایجاد هزینه برای آن خواهد شد.

عوامل موثر بر ترک ای غیر فعال بر بتن :

1- اثرات حرارتی

2- جمع شدگی خودزا

3- جمع شدگی ناشی از خشک شدن

4- هوازدگی

5- اجرای نامناسب بتن ریزی

روش های اجرایی ترمیم کننده بتن

قبل از هرگونه اقدامی باید سطح زیر کار را تمیز نمود برای انجام عملیات سطح سیمانی را از هرگونه آلودگی مانند گرد و غبار و ذرات روغن و چربی و… پاک می کنیم. بهترین راه حل برای پاک  نمودن سطح این است که آنرا
با فشار آب یا سند بلاست شستشو دهیم تا تمیز شود. در صورت وجود آلودگی یا نقاط سست بر سطح مورد نظر چسبندگی و اتصال خوبی بین ملات سیمانی و سیمان قدیمی حاصل نخواهد شد و دوام بازسازی کننده ملات سیمانی کمتر از حد انتظار خواهد شد. در صورتی که چربی موجود بر سطح سیمانی تمیز نشود اتصال و چسبندگی ملات ترمیم کننده بتن به سطح سیمانی با مشکل مواجه می شود و در پایان عملیات شاهد تبله شدن و پوسته پوسته شدن ملات خواهیم بود.

روش های ترمیم بتن

خرید ترمیم کننده بتن

مواد ترمیم کننده بتن را می توانید از شرکت بتن ایران آن هم از نوع مرغوب
و با قیمت مناسب تهیه نمایید.
این شرکت از معدود شرکت های عرضه کننده محصولات بتنی از نوع درجه یک و مرغوب می باشد و برای سفارش ترمیم کننده و دیگر محصولاتومورد نیاز خود کافیست با کارشناسان متخصص شرکت تماس حاصل نمایید.

عوامل ایجاد تخریب در سازه‌های بتنی کدام است

از جمله عوامل ایجاد تخریب در سازه‌های بتنی می‌توان به خوردگی، تأثیر اسیدها، کربناتاسیون، سولفاته شدن، واکنش قلیایی، مشکلات اجرایی و … اشاره کرد.

عوامل ایجاد بتن کرمو کدام است؟

دلیل به وجود آمدن کرمو شدگی عبارت است از: بتن ‌سفت یا بی استفاده، ارتعاش بیش از اندازه، استفاده از آب زیاد، شیوه بتن‌ریزی نامناسب