مراحل ساخت و آب بندی استخر

مراحل ساخت و آب بندی استخر و مخزن آب به صورت خط به خط

در ابتدای کار با بتن نظافتی (مگر) کف گودال را سفت و صاف می کنیم

برای نصب و اجرای میلگرد ها، اسپیسر های پلاستیکی را با فاصله استاندارد و بر اساس طرح آرماتور قرار میدهیم و سپس آرماتوربندی را برای استحکام بتن کف و کناره ها انجام می دهیم

واتراستاپ پی وی سی را برای جلوگیری از نفوذ آب در درز های سرد به صورت اصولی نصب می کنیم. با استفاده از هویه مخصوص و استفاده از بست واتر استاپ مطمئن شوید واتر استاپ ها بدون پارگی و سوراخ شدگی بصورت پیوسته دور تا دور استخر نصب شده باشند ، واتر استاپ پی وی سی باید به گونه ای نصب شود که نصف آن در بتن کف و نصف دیگر در بتن دیواره قرار گیرد.

بتن ریزی دیواره در فاصله زمانی چند روزه با بتن ریزی کف انجام می شود ، بنابر این بین دیواره و کف یه فاصله خیلی کم وجود دارد که حتی با چشم دیده نمیشود ولی آب می تواند از آن عبور کند و سازه را تضعیف می کند که به آن درز سرد می گویند ، با اجرای صحیح واتر استاپ پی وی سی این مشکل حل خواهد شد.

اجرای بتن کف با استفاده از افزودنی های مناسب ( مثل پاور ژل میکروسیلیس ) به ملات بتن برای جلوگیری از ترک و حفظ استحکام انجام شود.

نصب قالب دیواره با استفاده از روغن قالب و سپس اجرای بتن دیواره :

در نظر داشته باشین دور لوله های مدفون در سازه همانند درز سرد است و با توجه به عدم امکان استفاده از واتر استاپ پی وی سی ، از واتر استاپ هیدروفیلی استفاده می کنیم. پیشنهاد می شود لوله ها را به چسب اپوکسی آغشته ، سپس بتن ریزی انجام دهید.

یکی از بهترین مواد آب بندی پوشش دو جزیی الاستومری است. با اجرای پوشش آب بند دوجزئی الاستومری بر روی کف و دیواره ها احتمال نفوذ آب به سازه در حد صفر می شود.

در ادامه مراحل ساخت و آب بندی استخر برای افزایش زیبایی و کارایی بهتر می توانید استخر  را کاشی کنید ، اضافه شدن کاشی و استفاده از چسب کاشی ، کیفیت و زیبایی کار بیشتر می شود اطمینان صد در صدی آب بندی را فراهم می آورد.

می توانید با مراجعه به لینک “ مراحل ساخت و آب بندی استخر ” از دیگر خدمات و محصولات شرکت دیدن فرمایید.

کران کاو بتن ایران

مرجع تخصصی مقاوم سازی و آب بندی سازه

تولید کننده محصولات آب بندی

جهت سفارش محصولات، دریافت مشاوره یا اجرای پروژه با شماره 02148472 تماس بفرمایید