قیمت ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس به طور طبیعی بتن از بافتی بسیار محکم و سر سخت برخوردار است اما یک نوع افزودنی بتن وجود دارد که می تواند بافت بسیار محکم تر و نفوذ ناپذیرتری را برای بتن بوجود آورد که به آن ژل میکروسیلیس گفته می شود. ژل میکروسیلیس از مواد افزودنی ژل مانند است که در هنگام بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد و همین کار موجب می شود تا استقامت بتن بیش از بیش افزایش یابد. با استفاده از این ماده پر کاربرد نه تنها مقاومت بتن افزایش می یابد بلکه از سایش آرماتورها و سازه های فلزی نیز که در داخل بتن مورد استفاده قرار می گیرد نیز تا حد زیادی جلوگیری به عمل می آورد.

انواع ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس در انواع مختلفی تولید می شود که یک نوع آن ژل های بی الیاف و نوع دیگر آن ژل های الیاف دار است. هر یک از انواع ژل میکروسیلیس نام برده شده خواص خود را دارند و در موارد مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور کلی هر یک از انواع ژل میکروسیلیس می توانند مقاومت بتن را افزایش داده و در تمامی بناهای مسلح و غیر مسلح می توانند از نفوذ آب به داخل بتن جلوگیری به عمل آورند. اثرات شیمیایی روی بنا با استفاده از این ژل تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

ژل میکروسیلیس الیاف دار

این ژل که در ساختار خود دارای الیاف پروپیلن می باشد، علاوه بر بالا بردن مقاومت اولیه بتن، موجب افزایش دوام، کاهش نفوذپذیری و بهبود عملکرد بتن می شود. ژل میکروسیلیس الیاف دار یکی از پرکاربردترین محصولات جهت آب بندی سازه های بتنی بوده و  با کاهش نفوذپذیری در برابر سیالات (بویژه آب) موجب افزایش مقاومت کششی، خمشی و سایشی بتن شده و همین امر بهره وری سازه ای را تا حد قابل قبولی ارتقاء می دهد.

با توجه به قرارگیری حجم زیادی از پروژه های عمرانی در جنوب کشور و مخاطرات محیطی ناشی از بالا بودن دما و رطوبت در این پروژه ها، ژل میکروسیلیس الیاف دار با مقاوم سازی سازه ی بتنی در برابر حملات سولفاتی و کاهش واکنش مواد قلیایی و سنگدانه ها، کمک شایانی به کارفرمایان،پیمانکاران و مهندسین فعال در این زمینه می کند.

تاثیر ژل میکروسیلیس الیاف دار بر کاهش وزن سازه

با توجه به اهمیت روزافزون سبک سازی انواع سازه ها در مهندسی نوین دنیا، شایان ذکر است که این نوع ژل با تاثیر بر موارد یاد شده، موجب کمتر شدن وزن سازه ی بتنی و در نتیجه افزایش توان رویارویی سازه ها در برابر بارهای قائم و دینامیکی مانند زلزله می شود.

کاربرد ژل میکروسیلیس

  • سازه های بتنی در معرض چرخه های شدید ذوب و انجماد
  • بتن سازه های دریایی، تصفیه خانه ها وکانال های انتقال آب
  • روسازی های بتنی ومقاطع نازک
  • بتن مسلح و غیرمسلح
  • استفاده در سازه های در معرض انفجار و پدافندی
  • کمک به کاهش ابعاد سازه از طریق ساخت بتن با مقاومت بالا
  • ساخت بتن هایی که به حداقل هدایت الکتریکی احتیاج دارند

خواص ژل میکروسیلیس

این ژل در کاهش آب مصرفی بتن و افزایش مقاومت ها و خواص ویژه ی بتن به خصوص در مناطق ساحلی و کویری حائز اهمیت است و به دلیل داشتن خصوصیات چشمگیر پوزولانی میکروسیلیس در جهت بهبود خواص مکانیکی و افزایش دوام بتن نقش دارد. همچنین در شرایطی که بتن در معرض ضربه و بارهای متناوب دینامیکی است استفاده از آن توصیه می شود. جایگزینی این ژل¬ها به مشکلات زیست محیطی که در پی مصرف پودر میکروسیلیس یا دوده سیلیسی یا پاور ژل ها ایجاد می شد پایان داده است. روان کننده ی به کار رفته در تولید این ژل با ایجاد روانی بیشتر بتن، باعث حرکت پودر میکروسیلیس و ذرات ریز بتن به سمت فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت تر شده و با پر کردن فضاهای خالی موجود، موجب نفوذناپذیرتر شدن و رسیدن به مقاومت بیشتر بتن می گردد. از طرفی بتن های مسلح شده میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت نشان می دهند.

بیشتر بخوانید :  روان کننده بتن

برخی از ویژگی های ژل میکروسیلیس

  • افزایش مقاومت فشاري ، كششي ، خمشي و سايشي نسبت به
    بتن معمولی با به کاربردن ژل میکروسیلیس دارای الیاف پلی پروپیلن
  • ایجاد بتن های مقاوم در برابر ضربه و تنش ، کاهش میزان نفوذ پذيري
    با ژل میکروسیلیس تا حدود ۲۰ برابرکمتر از بتن معمولی
  • تهیه بتن هایی مقاوم با استفاده از ژل میکروسیلیس در برابر
    نفوذ کلرها ، سولفات ها ، نمک ها ، ئیدروکسیدها و
    محلول های شیمیایی
  • تهیه بتن هایی مقاوم در برابر خوردگی و با دوام در محیط هایی
    با درجه حرارت بالا بوسیله ی ژل میکروسیلیس
  • تهیه بتن با دوام در سازه های دریایی و خشکی ، هم چنین در
    سیکل های ذوب-یخبندان
  • کاهش مصرف سیمان در مقاومت ثابت
  • کاهش جمع شدگی ناشی از خشک شدن
  • کاهش واکنش مواد قلیایی و سنگ دانه ها
  • کاهش انقباض ناشی ازکربناسیون
  • کاهش خوردگی فلزات و میلگرد ها
  • افزایش مقاومت الکتریکی بتن
  • کاربرد آسان و صرفه جویی وکاهش میزان مصرف آب
  • افزایش چسبندگی بتن و آرماتور
  • کاهش درز ها و ترک های حاصل از جمع شدگی
  • افزایش عمر و دوام سازه
  • کاهش هزینه های اجرایی سازه
  • کاهش وزن سازه
  • افزایش خاصیت الاستیسیته بتن
  • بهبود پمپاژ و کاهش استهلاک تجهیزات
  • تولید بتن با اسلامپ بالا

میکروسیلیس

مزایا و معایب ژل میکروسیلیس

استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن دارای مزایا و معایبی می باشد و این به شرطی است که بتوان آن را به درستی  با بتن مخلوط کرد و در این بین نیز از ماده فوق روان کننده استفاده کرد، زیرا در غیر این صورت  هیچ مزیتی را شاهد نخواهیم بود چون آب نسبت به سیمان افزایش پیدا میکند و مقاومت بتن را تا حد قابل توجهی کاهش میدهد و همچنین کارایی بتن دچار مشکل شده و چسبنده خواهد شد و عمل پمپ کردن را غیر ممکن می نماید. از ویژه مزایای ژل میکروسیلیس می توان به بالا بردن قابل توجه مقاومت مکانیکی در تهیه بتن اشاره کرد، همچنین کاهش نفوذ پذیری و کاهش تحرک یون کلر و جلوگیری از خوردگی آرماتور در بتن مسلح از دیگر مزایای ژل میکروسیلیس می باشد.

تولید ژل میکروسیلیس

برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روان ساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است، که همگی به نحوی در آب بندی و نفوذ ناپذیر شدن بتن نقش دارند.
با ایجاد خاصیت روان کنندگی بیشتر بتن توسط مواد بکار برده شده در تولید ژل میکروسیلیس ، ذرات ریز دوده سیلیسی یا پودر میکروسیلیس و ذرات زیر بتن حرکت کرده و به سوی فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت تر حرکت می کنند و موجب پر شدن فضای خالی بین آنها شده و به این ترتیب موجب نفوذ ناپذیرتر شدن و همچنین حصول مقاومت بیشتر در بتن می شوند.

نفوذ ناپذیر نمودن بتن توسط ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن تا حدود زیادی می تواند مانع خوردگی فولاد با آرماتور داخل بتن مسلح شود به این ترتیب که خوردگی فولاد مسلح کننده بتن مهم ترین و پر هزینه ترین نوع خرابی بتن است که این خرابی عموماً‌ به دلیل نفوذ مواد مخرب کلرایدها و غیره می باشد. خواه کلرایدها از آب اقیانوس و چه از نمک های یخ زدا وارد بتن شده باشند نتیجه یکسان است.

روش استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟

این ژل به دو روش در بتن قابل استفاده است. در روش اول می توان ژل را پس از مخلوط کردن تمامی مواد مورد نیاز برای تهیه بتن به آن اضافه نمود و بعد از چند دقیق میکس شدن سپس مواد را برای بتن ریزی استفاده نمود. در روش دوم نیز می توان بر خلاف روش اول مقداری از ژل را با آب مخلوط کرده و و سپس این مخلوط را به بتن اضافه نمود. استفاده از این دو روش بنا به شرایط موجود متفاوت خواهد بود و فردی که مسئول بتن ریزی است  بنا به تجربه و همچنین شرایط آب و هوایی تصمیم خواهد گرفت که از کدام روش استفاده کند.

قیمت ژل میکروسیلیس

شما می توانید برای اطلاع از قیمت این محصول به فروشگاه ها و یا سایت هایی که در فروش این محصول فعالیت دارند مراجعه نمایید اما یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه فروشگاه بتن ایران می باشد که می توانید قیمت دقیق و بروز را از این فروشگاه مطلع شوید.

خرید ژل میکروسیلیس

شرکت بتن ایران از نخستین شرکت های فعال در زمینه فروش این محصول می باشد پس می توانید بدون هیچ نگرانی محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت از این فروشگاه سفارش دهید.

ژل میکروسیلیس چیست؟

شکل دیگری از فوق روان کننده سیمان و سیستم دوده سیسیلی است که با ظاهری خمیری شکل در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. این محصول در شرایط جوی و آب و هوایی ساحلی و نقاط کویر یک محصول بسیار کاربردی و کمک کننده می باشد زیرا در این نقاط ملات سیمانی مورد استفاده باید توان جذب آب پائینی داشته باشد و بتن نفوذناپذیر باشد پس بهترین راه حل بهره بردن از ژل میکروسیلیس است.