اسکن بتن

اسکن بتن چیست ؟

اسکن بتن یکی از آزمایشاتی است که با اهداف مختلفی برای آزمایش بتن انجام می شود. این آزمایش بغیر ازین که از نظر فنی دارای دشواری هایی می باشد نیازمند تجهیزاتی نیز می باشد و در کل این آزمایش هزینه بالایی دارد و به همین دلیل اسکن بتن به طور گسترده ای انجام نمی شود و در مواردی که نیاز به درک بهتر شرایط می باشد، استفاده ازین آزمون می تواند کارایی بالایی داشته باشد. اسکن بتن به طرق مختلفی انجام می شود که در هر کدام از این روش ها نیازمند تجهیزات و تخصص لازم آن هست و هزینه های متفاوتی را نیز در بر دارند.

با ما بخوانید: خدمات آزمایشگاهی

اسکن آرماتور بتن

اسکن بتن مسلح برای شناسایی دقیق محل قرارگیری آرماتورها در هنگام بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد که این علاوه بر اینکه آرماتور را ارزیابی می کند، می تواند برای مشخص نمودن میزان آرماتور کافی در بعضی از کارهای بتنی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این کار به این منظور انجام می شود که اگر قرار باشد کارهایی از قبیل سوراخکاری، کرگیری، تخریب جزئی و برش و غیره روی بتن انجام شود نباید آسیبی به آرماتورهای داخل بتن وارد شود و به وسیله اسکن بتن مسلح آزمایشات به این منظور انجام می شود.

یکی دیگر از کاربردهای اسکن بتن برای کاشت میلگرد است که در تراکم بالا انجام شود برای مثال برای فنداسیون که تعداد زیادی میلگرد کنار هم قرار می گیرد. در این عملیات از سیستم کرگیری برای سوراخکاری انجام می شود که ممکن است آرماتورهای داخلی را برش دهد که در این موارد برای این که به آرماتورها کمترین اسیب وارد شود بهترین راه استفاده از اسکن بتن می باشد.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره اسکن بتن و دریافت مشاوره می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و مشاوره لازم را از کارشناسان و متخصصان کران کاو بتن ایران دریافت نمایید.