امنیت خانه هوشمند

امنیت خانه هوشمند در چیست؟

یکی از نیازهای همیشگی انسان ها در طول زندگیشان احساس امنیت در زندگی ، در شغل و در کارهایی که انجام می دهند می باشد.
احساس امنیت در منزل را امروزه به کمک پیشرفت روزافزون تکنولوژی توانسته ایم با خانه های هوشمند بدست بیاوریم و در این مقاله امنیت خانه های هوشمند را مورد بررسی قرار می دهیم.

با ما بخوانید : خانه هوشمند

منظور از امنیت خانه هوشمند، فناوری‌ای نیست که مانع از سرقت خانه می‌شود، بلکه مقصود اشاره به امکان ورود هکرها به اطلاعات از طریق ابزارهای هوشمند است که می‌توانند از آن‌ها برای جاسوسی در منازل ، همچنین در برخی موارد سرقت هویت یا پول استفاده کنند.
شاید به نظر خیلی اغراق‌آمیز بیاید اما واقعیت دارد. یکی از اصلی ترین اهداف سیستم های حافظتی در خانه هوشمند، بر محوریت حفاظت درونی و خود به خودی است، که این یعنی خانه ی هوشمند به دلیل دارا بودن یک سری امکانات بالقوه می تواند از خود محافظت نماید .
بنابراین برای رسیدن به این ایده آل، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تمام قطعات و مراحل کار، از بررسی مدارات فرمان گرفته تا تغییر و بهبود سخت افزار های مورد نیاز، با دقت بسیاری بازبینی و آنالیز شده اند .

امنیت خانه هوشمند در چیست؟
این اقدامات منجر به رفع بسیاری از خطاها و اشتباهاتی که در سیستم های مشابه وجود دارند ، شده است. اشتباهاتی که بروزشان منجر به بدگمانی و نارضایتی کاربران از سیستم های نوین می گردد. 
حاصل این تلاش منتج به استفاده ی دو منظوره از سنسور های حرکتی برای ( روشنایی هوشمند و سیستم سرقت ) می باشد، در نتیجه کاربر می تواند هر قسمتی از خانه را به صورت مستقل تحت پوشش سیستم سرقت درآورد .
جهت کنترل روشنایی اتوماتیک در خانه هوشمند از آشکار سازهای حرکتی استفاده می گردد، که این تجهیزات در صورت لزوم به عنوان سیستم اعلام سرقت نیز کاربرد دارند.
در مواقعی که کاربر بخواهد، این سنسور ها تغییر کاربری داده و به عنوان سیستم اعلام سرقت به کار گرفته می شوند و از آنجایی که تمام مناطق خانه تحت پوشش روشنایی اتوماتیک قرار می گیرد، تمام قسمت های خانه نیز می تواند به صورت مجزا و یا یکپارچه به عنوان مناطقی که تحت پوشش سیستم اعلام سرقت، انتخاب شوند.
به این شکل از طریق سیستم هوشمند ( ساختمان هوشمند ) می تواند امنیت خانه را مدیریت نمایید.