گروت سیمانی

گروت سیمانی

یکی از انواع گروت ها که بمنظور افزایش مقاومت بتن و همچنین پر کردن حفره ها و فضاهای خالی در ساخت سازه مورد استفاده قرار میگیرد گروت سیمانی است.

در تهیه و تولید گروت سیمانی از سنگ دانه های سلیسی که ضریب اصطکاک بالایی دارند استفاده می شود. کاربرد اصلی گروت های سیمانی در متصل نمودن بیس پلیت و فوندانسیون ها به یکدیگر می باشد. به زبان ساده تر باید بگوییم که گروت های سیمانی برای مواقعی که فاصله دو المان سازه ای کم باشد، مورد استفاده قرار میگیرند و با پر کردن فضای موجود بین آنها عمل اتصال بین دو المان را به خوبی انجام می دهند. از گروت های سیمانی نه تنها در ساختمان سازی بلکه در بخش های صنعتی نیز استفاده می شود.

در صنایع از گروت های سیمانی برای نگهداری انکر بولت های بزرگ استفاده می شود. همچنین در کاشت بولت بر روی فوندانسیون نیز از گروت سیمانی استفاده می شود.

برخی موارد استفاده از گروت

گروت پایه سیمانی  تشکیل شده از آب ، سیمان ، ماسه و افزودنی های متداول دیگر می باشد. از گروت ها جهت پر کردن فضاهای خالی و ترک های بزرگ ، لایه لایه شدن و یا خرد شدن استفاده می شود. از این لحاظ کاربرد گروت مشابه ملات می باشد.

مهم ترین مزایای گروت ها این است که مکانی که در آن گروت ریخته می شود را کامل پر می کند. چون گروت منبسط شونده خاصیت غیر انقباضی دارد. برای مثال در هنگام نصب انواع ماشین آلات نیروهای وارده از آن ها توسط گروت یا ملات به فنداسیون بتنی منتقل می شود.

ملات ها و گروت ها باعث مقاومت های مطلوب و مطمئن و همچنین اتصال پایدار بین ملات یا گروت و سازها قرار گیرد و بر روی آن گروت یا ملات قرارگیرد از یک طرف و سطح زیرکار از طرف دیگر می شود. بطور کلی دو روش ملات ریزی یا گروت ریزی در داخل حفرات در محل اتصال آنکرو وجود دارد.

مزیت های ایجاد شده با استفاده از گروت سیمانی

گروت های سیمانی به دلیل خاصیت منبسط شوندگی خود می توانند اتصالی بسیار محکم را ایجاد کنند که هیچ گونه انقباضی نیز در آنها رخ نخواهد داد. مقاومت کششی و همچنین خمشی گروت های سیمانی بسیار بالاست و می تواند در برابر تکان ها و لرزه های نا گهانی مقاومت خوبی ار خود نشان دهد. مقاومت فشاری گروت های سیمانی در کنار مقاومت کششی آنها بسیار بالاست. گروت سیمانی به هیچ وجه با زنگ زدگی و خوردگی مواجه نخواهند بود ، زیرا از هیچگونه سنگدانه آهنی در آنها استفاده نشده است.

جمع بندی :

  • بدون جمع شدگی
  • غلظت قالب تنظیم ( به کمک آب )
  • عملکرد قابل  پیش بینی و معین شده
  • اتصال بسیار خوب به فولاد و بتن
  • توسعه مقاومت زودرس حتی در شکل روان
  • آب بند کننده بتن

موارد امنیتی

مانند تمامی محصولات پایه سیمانی گروت ممکن است باعث آسیب شود. در صورت تماس احتمالی با چشم ها بلافاصله آن را به مدت 15 دقیقه

با آب شستشو داده و به پزشک مراجعه نمایید. در صورت تماس با پوست آن را به دقت بشویید.

مشاوره و خرید

اگر قصد خرید گروت سیمانی و دیگر انواع گروت را دارید می توانید با کارشناسان بتن ایران تماس حاصل کرده و با توجه به نیاز خود گروت با بهترین قیمت را سفارش دهید. این شرکت کارشناسان زبده ای را در اختیار دارد که می توانند ، اطلاعات تکمیلی را قبل از فروش محصول در اختیار شما قرار دهند.

کلام پایانی

یکی از مهم ترین مواردی که باید در ساخت و ساز به آن توجه داشت گروت سیمانی است. در این مقاله از سایت بتن ایران به بررسی اینکه گروت سیمانی چیست و کاربرد گروت سیمانی پرداخته ایم و تمامی موارد را برای شما عزیزان شرح دادیم. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.